Vyúčtování služeb pro vlastníky
Každým rokem na přelomu měsíce března a dubna obdrží každý vlastník vyúčtování služeb za předchozí rok. Ve vyúčtování služeb je vyhodnoceno hospodaření jednotlivých vlastníků a objektu jako celku. Skutečné náklady na dodávky služeb jsou zúčtovány s uhrazenými zálohami na služby. Podrobnosti ke způsobu rozúčtování jednotlivých služeb naleznete na zadní straně vyúčtování, případně zde.
Vyúčtování služeb je obvykle předáno výboru společenství, který rozdá vyúčtování jednotlivým vlastníkům v domě. V případě jiné korespondenční adresy, zašle správce vyúčtování vlastníkovi poštou.
Vlastník může v zákonné lhůtě 21 dní od předání vyúčtování uplatnit reklamaci proti tomuto vyúčtování. Reklamace musí být podána písemně, a to osobně na příslušném klientském centru, případně může být zaslána správci poštou. Správce se v průběhu 30-ti dnů k reklamaci vyjádří.
V případě vzniklého nedoplatku, doporučujeme upravit si výši záloh. V rámci ročního vyúčtování služeb předkládáme výborům SVJ návrh na úpravu záloh. Tento návrh zohledňuje ceny dodavatelských služeb v příslušném kalendářním roce a také výši případného nedoplatku. Zálohy na služby lze také upravit individuálně, a to přímo na klientském centru.